İtfaiyenin Yangına Müdahalesi…

http://www.youtube-nocookie.com/v/qrRa6gWu50k?version=3&hl=en_US

Kamera için dün: “Umarız daha çok hayırlı günlerde kullanmak nasip olur!” diye hele ki yazmışız. Tanrı dileğimizi kabul etti… Sabahleyin 07.30 civarı kahvaltı yaparken pencereden esintinin hafif bir duman savurduğunu fark ettim.

Kendi kendime: “Her halde Gülüstan bacı kapının önündeki otları yakıyor,”dedim. Ben bir bardak çay içene kadar dumanın koyulaştı. Üzerimi giyip işe gitmek için kamerayı alıp dışarı çıkarken “itfaiyenin hızla geçişini gördüm.” “Bir haber çıktı hazır, kamerada elimdeyken,” deyip itfaiyenin ardından koşarken… Birden fark ettim ki, dumanlar bizim evin üzerinden savruluyor.

İtfaiye bizim evin ardına, Aliefendi ağabeynin evinin önüne doğru döndü… Birde ne göreyim!? Aliefendi abi evinin önündeki boşluktaki kuru otları yakıp yok etmek istemiş. Hafif esintide bu yangını alıp etrafa savurmuş. Derken kontrolden çıkmış. Yangın bizim evin ardına bir iki metre kadar yaklaşmış. Duvarın dibi tahta ve ağaç artıkları ile dolu. Orası tutuştuğunda çatı derhal alev alır ve ev yanabilirdi, Alimallah…

Herkes yeni yeni ev yaptırırken, bizde zor bela evimizde tadilat yaptırmıştık… Onu da Aliefendi abi yakacaktı. Yaşlı iseniz bırakın dışarıda ateş yakmayı, evde ocak yakarken dahi yanınızda bir yangın tüpü bulundurmalısınız…

Neyse ki korkulan olmadı; belediyemizin gözü kara itfaiyecileri İsmet Güler ile Celal Pektaş’ın cansiperane çalışmaları sonucu yangın çabucak kontrol altına alındı ve evimizin yanması önlendi.

Böylece bizde, kendi evimizin olası yanışını canlı olarak kaydeden kameraman olmaktan kurtulduk!..

Etiketler:

Yorum bırakın