Resim silme

Bir gün, bir düğünde çektiğim resimlere bakıyorduk… Yanımda iki kişi var. Ben nasıl çıkmışım diye bakıyorlar.  İki kişinin aynı karede olduğu iki resim var. Resmin birinde, yanımda olan kişilerden biri görünüşünü beğendi: “Bu güzel çıkmış bu kalsın, bunu silme” dedi. Diğeri de: aynı resmide dahil ederek “Benim göründüğüm bütün resimleri sil,” diyor.

Yani diğerinin “güzel çıkmışım, silme” dediği resmide silmemi söylüyor biri. İkisi aynı karede… Biri benim bütün resimlerimi sil diyor. Diğeri de bu resmi silme burada güzel çıkmışım diyor… Nasıl edeceğiz?

Benim resimlerimi sil diyen hanım arkadaşıma, aramızdaki samimiyetten cesaret alarak : “Bak kızım dedim, madem kocan çok kıskanç, rahat olmak istiyorsan düğüne, cenazeye, bayrama, işe güce, sokağa… kısaca toplum içine çıkma, o zaman kimse senin ne resmini çeker ne de resmine yada gerçeğin olarak sana bakar,”dedim. Bunları söyledim; ama gene de onu memnun etmek için söylediği resimlerini sildim.

Tek başına sana rastlamış ve sana sormadan, senin karşı çıkacağını bile bile resmini zorla çekip siteye koymuşum… Yada çekilen resmin kayması sonucu çirkin bir görüntü oluşmuş. Yada özel hayatın gizliliğinin ihlal edecek mahrem sayılabilecek bir resmin çekilip konmuş, bunlar başka şeylerdir. Zaten bunları bilerek yapmam ve uyarıları da dikkate alırım.

Fakat bir düğün, cenaze, bayram vb… durumlar aleni ve toplumsal bir görüntü arz eder. Oralarda görülmek istemiyorsan, oralar kamuya açık yerlerdir, oralarda bulunma o zaman…

Düşünün, bir siyasi liderin mitingi var. Bu mitingden Tv ve gazeteler görüntü alıp yayınlıyor. Bir vatandaş ilgili gazete yada TV’ye başvuruyor: “O resmin yada videonun içerisinde bende varım, silin o resmi, videoyu yada içinden yalnızca beni silin,” diyor. Silmeseniz bu benim kişilik haklarıma müdahaledir, özel hayatın gizliliği vs. dava açarım,” diyor.

Bu sözleri söyleyene gülür müsünüz, ağlar mısınız?

Dünyaca ünlü video sitesi You Tube, 2008’den beri, Atatürk’e hakaret videosunun varlığından dolayı Türkiye’de yasaklıydı. Bu videoyu You Tube kaldırdı. Mahkemelerde You Tube yasağını kaldırdı. Birkaç gün sonra You Tube yetkilileri, kaldırdıkları videoyu tekrar You Tube’ye koydular.

Gerekçe çok önemli: “Türkiye kanunları açışından o videolar suç ve yasak. Bizim yayın politikamız açışından değil. Türkiye kanunları açısından yasak olan bir videoyu biz dünyadaki gösterimden kaldıracak olursak, Türkiye kanunlarını bütün dünyada genel geçer kanun saymış oluruz. Oysaki Türk kanunları Türkiye’de geçer, dünyada değil. Bundan dolayı biz bu videoların Türkiye’den izlenmesini kısıtlıyor, fakat dünyanın izlenmesinde mahsur görmüy

oruz dediler.”

You Tube’nin bu anlayışından bakarsak, bir düğün, cenaze yada başka bir etkinlik konusunda bir kişinin bu albümü bütünen kaldırın deme hakkı da yok, bir karede birden fazla kişi varken bu resmi silin deme hakkı da yok.

O albüm yada birkaç kare resim, kişilik haklarının ihlali olabilecek yasal suç teşkil etmiyorsa, bir kişinin filan albümü bütünen

yada içinde başkalarının da olduğu falan resmi sildirmesi, o kişin kişisel kararının herkesi bağladığını kabul etmek anlamına gelir.

Bu cenaze şu düğün yada bir kare resim onun(X)vesilesi ile oluşmuş olsa dahi, o resimde, o albümde “X”ten başkaları da olduğundan, o kişinin o resmi yada albümü silin deme hakkı yoktur. Olursa, “X”in, o albüm yada karedeki insanların tamamı adına karar verebilme hakkı olduğunu kabul etmiş oluruz.

Sizin de içinde olduğun bir resmi yada albümü(suç teşkil edecek bir pozisyon yoksa),  bir başkasının sildirmeye hakkının olduğunu kabul ediyor musunuz? Etmeyeceğinizi biliyorum.

Buna rağmen bana, resim çekerken beni çekmeyin, yada çekmişsem onu siteye koymadan yayınlamayın derseniz, elbette ki dikkate alırız. Talep edenin yasal olarak buna hakkı vardır yada yoktur bunlar ayrı bir şeydir; fakat o kişinin bir resmide olmayıverir sitemizde, bu fark dahi edilmez, çekmez yada koymayıveririz sitemize… Bunu nezaketen yaparız.

Google’den aradım. Özel hayatın gizliliğini ihlal etmeyen bir resim hakkında açılmış bir dava ve bunun sonucunda oluşmuş bir ceza bulamadım.

Aleni olan, toplum içerisindeki bir görüntüsünden dolayı açılmış bir davaya hiç rastlamadım. Zaten toplum içerisinde olmak, mahremiyet dışında olmaktır.

Geriye resim sildirmek için kalan yolar: zorbalık yada nezaket meselesidir. Yukarıdaki gerekçelerden dolayı silinmesi istenen resimleri aşağıdaki gibi sileceğim.

Not: Resimdeki kişilerin, yazımın konusu ile alakası yok. Yalnızca bir örnektir.

Etiketler:

4 responses to “Resim silme”

  1. student scholarship says :

    If you could e-mail me with a few suggestions on just how you made your blog look this excellent, I would be grateful.

  2. CNA Training says :

    It’s really a nice and helpful piece of information. I’m glad that you shared this helpful info with us. Please keep us informed like this. Thanks for sharing.

    Bu gerçekten benim için okumak iyi, sen hep bu bilgilendirici yazı yazabilmek için saw.Thanks iyi blogcular biri olduğunu itiraf Must.

  3. Medicine Ball Exercises says :

    Keep posting stuff like this i really like it

  4. Kristi Tur says :

    Audio began playing when I opened up this webpage, so annoying

Yorum bırakın