Satı bacı Kurban Bayramında Zem Zem’in Azizliğine uğradı…

Pınarımız 2010

Satı bacı, seher vaktinde çeşmeden(Kurban Bayramlarında aktığına inanılan) Zem Zem Suyu almaya gitti. Pınara varınca Macik Memet’in Bayram Namazından çıktığını görünce içinden “yetişmeyen he, sende mi namaza geldin,” demeye kalmış kendini yerde bulmuş.

Maccik Mehmet 2010

Hak kimdedir bilinmez, Satı bacı zaar her bayramda Camiye giden Mehmet abinin namaz ibadetine hor baktı… Yoksa, “anam düm düz yerdi, bir şey sanki beni aldı yere çaldı,” diyor.

Zem Zem’de zaten eski Zem Zem değil… İsmet abinin bastığı artezyen suyu… tabii inanç inançtır. Satı bacı resim çekilmek istemedi, çocuklar görünce kötü bir durum var sanır dedi. Merak etmeyin Satı bacının bir şeyi yok. Satı bacıya geçmiş olsun der acil şifalar dileriz.

Satı Sevim 2010

Nurali Babadan gelen bu kadına bu gün saat bir sıralarında rastladım. Tek başına Nurali Babayı ziyaret etmiş, başına da şeker koyup geliyordu. Bu kadının ismi yada muhtemelen lakabı: Haney. Yazıhanlı. Tomuzun sıcağında da, zemherinin kışında da eline bir poşet kimi zaman şeker, kimi zaman bisküvi, yada gofret alıp Yazıhan’dan yola çıkar. Ya Kızıldeli’yi yada Nurali Baba’yı ziyaret eder tekrar Yazıhan’a döner. Neredeyse her ay bunu yapar. Fakirdir kendisi; ama saf ve temiz bir inancı vardır. Tanrı dileğini kabul etsin.

Haney

Arife günü Berlin’den Özden Güneş, kurban yerine bir hayır için bir miktar parayı bayramda iki ihtiyaçlıya vermek istemiş. Parayı benim hesabıma yolladı ve ben kendisine verdiğim isimlere bu parayı vermek üzere aldım. Bu rakamın yarısı ailesi olmayan bir kişiye, yarısı da ilk ve orta öğretimde iki, Üniversitede bir öğrencisi olan ihtiyaçlı olan aileye verdim.  Bu kişiler Özden’i biliyor, Özden bu kişilerin kim olduğunu biliyor.Tanrı Özden’in hayrını kabul ve makbul etsin.

Garip PEKTAŞ’ın videosunu izlemek için tıklayınız.

Resimleri izlemek için tıklayınız>>>

Etiketler:

Yorum bırakın