Köyüm ben giderken ekinlerin gögüdü…

Köyüm ben giderken ekinlerin gögüdü …

 

koyum

Ben giderken her yer yeşildi… Şimdi Antalya yine yemyeşil; fakat köyümüzde kavaklar başta olmak üzere sararmaya başlamış.  Orası 20-25 derece civarı idi; burası 7-17… Cumartesi geldiğimde de bir rüzgar esiyordu. Akşam kapı ve pencereleri kapattık ve üzerimize battaniye almıştık. Şimdide geceleri soğuk, bir ısıtıcıya ihtiyaç duyuluyor. Fakat iki gündür hava güneşli ve sıcak, enerjiler su ısıtabiliyor. Gündüzleri belediyede dahi ısıtıcıya ihtiyaç duymuyoruz. Doğuda gece ile gündüz sıcaklığı arasındaki fark büyük. Mesela Antalya ve o yörede gündüz sıcaklığı 21 derece ise gece sıcaklığı:14-15. Doğuda ise gündüz 21 ise gece 6-7 olabiliyor.

 

Tohumlar ekilmiş, damlar sıvanmış, birkaç bacadan akşamları soba dumanı tütüyor. Karabel yöresindeki ağaçlandırma çalışmaları için, İş Kur belediyemizden dört kişiyi işe aldı: Mehmet Ali BALCIOĞLU, Caner BICAKCIOĞLU, Adığüzel ŞENKAYA ile Vahab AÇIKGÖZ.

Antalya’dan geldikten sonra bir ayrıntıyı fark ettim. Buradan ayrılmış, fakat ekonomik açıdan buradaki imkânı bulamamış birkaç istisna dışında, diğer köylülerimizin tekrar köye dönmeleri mümkün değil. Köyüm çok güzeldi, havası suyu… nostaljik anı ifade eden sözler hep olacak ama geri dönüş genel manada olamayacak. Bir manada hepimiz yabancıyız bu dünyada. Hiçbir milletin ve kabilenin tarihide bulunduğu yerde kalu beladan beri baki değil.

Antalya’dan otobüsle geldim. Gürün Malatya arası olan yol oldukça virajlı ve dar ve bakımsızdı hatırladığım kadarıyla. Fakat şimdi Gürün Malatya arası duble yol yapılıyor. Malatya Darende arasının büyük bir kısmı tamamlanmış. En zor olan bölgede Kürecik bölgesi. Buralarda yolun bir kenarı dere, bir kenarı kaya. Yolu genişletmek için kayaların kırılması çok zor olacak gibi. Hem de viraj ve yokuş çok burada. Kürecik cıkısıKürecik’te ise bu sorunu çözmek için, By Pas yapılmakta. Bir resmini çektim. Kestirme bir bağlantı ile zor olduğunu söylediğim yol kısmı atıl hale getirilip yandan daha kısa ve engebeli olmayan bir yol bağlantısı ile bu sorun çözülecek gibi geldi bana. Çünkü böyle bir hatta çalışma gördüm.

.

Duble Yol, ne demek? Bu hususta konuşulanlara ve yazılanlar bir göz attım…  Duble yol gelişi ile gidişi arasında trafik çizgisi, arık, ağaçlar yada bariyer… olan yol demektir.  Mesela Yazıhan Fethiye arasında bir yol vardır. Bu yolun sağı gidişse solu geliş yoludur. Burası duble yol yapılacağı zaman iki aracın geçeceği genişlikte bu yolun yanına bir yol daha yapılır ve eskisi de sökülüp yeniden yapılarak çift geliş gidişli yola çevrilir.

Başbakan Erdoğan, hükümet olarak ulaştırma projelerine büyük önem verdiklerini, 7,5 yılda 12 bin 200 kilometre bölünmüş yol yaparak cumhuriyet tarihiyle mukayese edilemeyecek adımı attıklarını ifade ederek, ”79 senede 6 bin 100 kilometre bölünmüş yol yapıldı. Biz, 7,5 yıla 12 bin 200 kilometre bölünmüş yolu sığdırdık” dedi.

duble Hata

Bekir Çoşkun değerli bir yazardır. Yazılarını zevkle ve bilgilenerek okurum… Geçen Ziyaretçi Defterimize arkadaşımız bir yazısını koymuştu. Başbakan Cumhuriyetin seçim sistemi ile iktidara geldi ve Cumhuriyet döneminin okullarında mezun olan Mühendis Operatör…vs ile yollar yapılmakta. Fakat, 79 senede iktidara gelenler, bu gibi icraat sözünü neden söyleyemediler? O zamanlar mühendis, mimar, operatör, iş makinesi yok muydu? Yoksa neden yoktu? Geçmiş başbakanlarımızdan ve sonrada Cumhurbaşkanlarımızdan biri olan Demirel hem de mühendisti…

AK Parti propagandası gibi gözüküyor yazdıklarım. Benim inancım, ideolojim ve hayallerim bellidir. Fakat doğruya Doğru …Kaynağına bakmadan doğruyu söylemenin, ilkeli olmanın gereği budur.

 

Etiketler:

Yorum bırakın